Tsekkaa myös foorumi osoitteessa http://spinaround.niceboard.net/

tiistai 11. joulukuuta 2007

Iinan esittely

Eli ajattelin tähän väliin kertoa hieman itsestäni. Kirjoitushetkellä olen 23-vuotias ja asun Tampereella. Tankotanssia olen harrastanut kolmisen vuotta, josta noin kaksi vuotta tehden vain peruspyörähdyksiä ja tanssiliikkeitä. Kahden vuoden kohdalla tangolla iski oivallus - mitähän tapahtuisi, jos lankkua tehdessäni päästäisin käden kokonaan irti? Näin siis olin ensimmäistä kertaa tangolla ylösalaisin, nilkat ristissä, puristaen reisillä kauhusta kankeana niin kovaa, että iho meinasi irrota. Muutaman kuukauden päästä ylösalaisin laskeutuminen alkoi tuntua tutulta, ja opin myös ristimään polveni nilkkojen sijaan uutta liikettä varten.

Aloin innostua tankotanssista todella. Mietin, mitäköhän kaikkea tangolla voisikaan tehdä, ja ehdin oppia mm. käänteisotteen aivan omillani. Maaliskuussa 2007 uskaltauduin laittamaan tanssivideon internettiin, jolloin minut ystävällisesti ohjattiin tankotanssifoorumien ja sitä kautta youtubessa olevien tankotanssivideoiden maailmaan. Olin myyty! Laitoin X-pole tilauksen menemään, ja kesäkuussa 2007 sain vihdoin oman tankoni kotiin.

Säännöllistä harjoittelua minulla on heinäkuusta 2007 asti, mutta muutaman vuoden pyörähtelytaustakin auttaa yllättävän pitkälle itsessään tangon hahmottamisessa apuvälineenä. Muutaman vuoden tanssin ja pyörähdyksien harjoittelun jälkeen treenini on tällä hetkellä erittäin akrobatia-pohjaista, tarkoituksena saada akrobaattisemmatkin temput lopulta sujumaan tanssissa saumattomasti. Lajina tankotanssi on minulle aivan täydellinen, koska tässä ei ikinä voi olla "valmis." Aina on tilaa kehitykselle ja parantamiselle, ja odotan innolla, mitä tulevat vuodet tuovat mukanaan!