Tsekkaa myös foorumi osoitteessa http://spinaround.niceboard.net/

tiistai 11. joulukuuta 2007

Tanjan esittely

Iinan hyvää esimerkkiä seuraten kerron minäkin hieman taustastani. Olen Helsingistä, ikää minulla on 34 vuotta, ja olen harrastanut parikymppisestä lähtien säännöllisen epäsäännöllisesti erilaisia afrokuubalaisia ja itämaisia tansseja, viimeiset vuodet lähinnä salsaa ja reggaetonia. Pohjimmiltani olen kyllä sohvalla viihtyvä lukutoukka. Olin töissä Australiassa vuosina 2005-2006, ja siellä tutustuin pole dancingiin. Olin aluksi todella epäluuloinen, mutta kun olin jo pitkään etsinyt hyvää yläkroppaworkouttia tasapainottamaan salsaharrastustani, päätin noudattaa ystäväni neuvoa "don't knock it 'till you've tried it" - ja jäin koukkuun ensimmäisestä kerrasta. Ikävä kyllä en ollut Sydneyssä, parhaiden koulujen, Bobbin ja Jamillan valtakunnassa, vaan Canberrassa, jossa oli vain yksi pieni koulu eikä yhtään advanced-tunteja, ja intermediate-tuntejakin vain yksi viikossa. Ostin sitten kromisen X-polen voidakseni treenata enemmän. Sydneyyn oli yli kolmen tunnin matka, mutta kävin siellä kerran Jamillan yksityistunnilla ja toisen kerran Bobbin koululla ryhmätunnilla. Molemmat kerrat antoivat oppimateriaalia viikoiksi ellei kuukausiksi eteenpäin. Kävin myös katsomassa Australian Championship 2006 -kilpailun Sydneyssä, ja näin Felixin upean esityksen omin silmin!

Suomeen palattuani minulla oli muutaman kuukauden tauko kun odottelin X-poleani merirahdissa ja sairastin pari flunssaa. Kunto laski siinä aika selvästi. Päätin myös ostaa uuden, titanium-pinnoitetun 45-millisen X-polen ja se saapui muutama viikko takaperin. Kunnon treenikertoja titaniumilla on takana vasta muutama, mutta olen siihen todella tyytyväinen. Alan vähitellen saada voimiani takaisin ja olo on hyvä. Alla pieni rutiini jonka tein muutama viikko takaperin Nightwishin Amaranth-biisiin kromitangolla.